středa 13. května 2015

Jak se kroutí krokodýli

Parafráze na název filmu paní Poledňákové
mne napadnul během stříhání krokodýlového úpletu,
kdy jsem urputně bojovala s kroutícími se okraji.

Původně to mělo být jen jedno tričko pro Toníka.
Vždycky, když musí přetrpět návštěvu obchodu s metráží,
krátí si čas tím, že hledá látky které se mu líbí,
a hodně hlasitě prosí: "Mami, ušiješ mi z toho tričko?"
Většinou je to plátno, nebo ještě lépe maskáčovina....
(Vždycky v tuto chvíli v duchu uhodím hlavou o zeď....
.... tolik tedy k mému vztahu k maskáčovině...)
Časem dotaz modifikoval do podoby:
"Tohle je  ta natahovací látka,
to by z toho teda tričko šlo?!"

Úplet s krokodýly se líbil hlavně mně
a Toníkovi jsem ho lehce podstrčila,
ve snaze předejít očekávatelnému dotazu.
A taky jsem chtěla odfajfknout na imaginárním
šicím seznamu položku "triko pro Tondu".

Aby tričko nebylo jen zeleně zelené,
přidala jsem z domácích zásob
finerib z moravského Moraviatexu,
černobílý jednolícový úplet od tamtéž
a ještě veselý proužkovaný úplet na lemy,
pocházející zřejmě z Německa.

Díky tomu mi z půl metru krokodýlovky zbyl ještě kus
dostačující na přední díl trička pro nejstaršího Maťu.
To je to tričko s šedými rukávy
(materiál rukávů je v tomto případě
recyklace flekatého trika po mně).

Pak se ještě přihrnulo třetí dítě s dlouhým obličejem,
že na ni už krokodýlová látka nezbyla
(maximálně tak kousínek na kapsičku, nebo aplikaci).
Takže z modroučkého Moraviatexového fineribu
vznikly ještě sportovní šatky
s aplikací krokouše tak velkého,
že mu ocásek končí až na zadním díle.
A opět jsem přidala kapsičky a kontrastní rukávky.
Několik technických poznámek:
Poprvé jsem zkusila vnitřní zapravení
švu na zadním díle výstřihu.
Inspiraci a cenné rady jsem našla u milé Zuzky.


Na prošití kapsiček a záložek, jsem použila ozdobný steh.
Záměr byl - napodobit tzv. sportovní šev,
jaký umí covelock, který nevlastníme.
Už jsem toto zkoušela dříve, ale s mizerným výsledkem.
Teď už vidím, jakou roli hraje
opravdu kvalitní a přesný posun látky u stroje.

Už se těším na léto,
až tato trička opravdu pořádně užijeme :o).

Krásné dny všem ♥
J.


7 komentářů:

Elianna řekl(a)...

Jani, jseš naprosto nejnej maminka!
Obdivuji všechnu tvoji práci :-)

Ilona Ř. řekl(a)...

Jani,
super kousky a dokonalé využití každého kousíčku látky !
Měla by jsi šít na prodej i veselé oblečení pro děti ;-)

Hana Stejskalová řekl(a)...

Jani, nádherná trika i šatky, ty se musí mooc líbit. Jste šikulka :-) Hana

Zuzana řekl(a)...

Krásné veselé kousky, děti budou nepřehlédnutelné!
Občas se mnou kluci také absolvují návštěvu metráže a též je zaujme jedině maskáčovina:-( Ovšem musím přiznat, že na kalhoty do skautu ideální vzor. Krásné dny Jani! Z.

Jana Cingr řekl(a)...

:oD Zuzi, tak to bude asi nějaký mužský maskáčový gen, který se dědí:o). Pravda je, že na maskáčových tepláčkách se skoro každý nevypratelný flek od pampelišek, kaštanů, nebo pryskyřníku a jiných trvalých barvidel, spolehlivě ztratí....
Ale stejně to prostě nikdy nebude můj oblíbený vzor... :o)

Holky milé, děkuju za návštěvu blogu i za pochvaly. ♥

Ilonko, možná na to jednou dojde, ale až je dokonale otestují naše děcka a vychytáme všechny mouchy. David už by je dávno nabízel (vždycky, když mu naše obšitá děcka chválí a obdivují kamarádky, tak přijde s tím, že je budeme šít i do krámku na prodej), ale dokud nebudou dokonale vyladěné a vychytané do posledního tipťop detailu, tak bych z toho měla trauma :o)( tedy, jako nabídnout je do prodeje).
Ale už dokončujeme jiný typ dětského oblečení, a snad už brzo všechno nafotíme a vystavíme.... Takže se těšte na překvápko ;o).

Zuzana Mikolajova řekl(a)...

nádherné tričenka a ďakujem za super odkaz na návod na začistenie, ja som to robievala ručne a namáhavo :D

a ten ozdobný steh je peckový :D

VERONIKA (MIAUK) řekl(a)...

Oooo, zase čumím jak puk! Peckovní, vypadá to úžasně! Děti sladěné do posledního krokodýlího zubu:D