úterý 4. prosince 2012

Samolepení

Těsně před začátkem prosince jsem vytáhla adventní kalendáře z loňska.



Sladkost do každé kapsičky - byť miniaturní - se mi letos příčilo dávat víc než kdykoli dřív.
U Lidla jsem proto před časem koupila samolepky tučňáků a vánočních ozdobiček, že je roztříhám na jednotlivé obrázky a našupu do některých kapsiček kalendářových kaťat, aby těch bonbónků nebylo tak moc...
No, nedomýšlela jsem to až tak dalece - kam že ty nálepky budou potomci lepit.
Když jsem viděla Toníkův zkoumavý pohled obhlížející jednotlivé kusy nábytku, kam by toho prvního tučňáka tak lípnul, zafungovala panika a naskočil mi nápad.

Na tvrdé čtvrtky jsem dětem načrtnula krajinu s ledovými krami, sněhem a stromečky, tak aby měl každý svoji čtvrtku, ale aby na sebe obrázky navazovaly a tvořily tak jedno dlouhé ledové panorama.


Ty si děti vybarvily. Tedy - až taková idilka to nebyla, Tonda mněl svou chvilku "neumímmaminkapomůže", takže jeho obrázek jsem prakticky vybarvovala já. Toník byl ochoten pouze radit, a roztírat prsty naškrábanou tuhu pastelky, a dělat tak sněhové závěje. No co už....
Ale už máme místo, kde mohou tučňáci bydlet, na stromeček přijdou ozdoby, pod něj dárečky, obrázky se budou pěkně plnit a interiér bude pro tentokrát uchráněn od polosloupnutých lepkavých flíčků.


Bonus navíc - když jsem viděla Mariánčino zklamání, že v zítřejší kapsičce je bonbónek  a ne samolepka, ještě večer jsem další sladkosti vytahala a zvýšila převahu tučňáků.
Že mně to nenapadlo už dřív....



Hezký den a užijte si večerní  návštěvu svatého Mikuláše.
Jana

PS: Jestli chcete vidět, jak má vypadat opravdově kreativní a nápaditý adventní kalendář od maminky, navíc ještě s didaktickým účelem, mrkněte k Marušce. Padla jsem včera při čtení na zadnici a v diáři na příští rok koncem listopadu mám poznámky jako "adventní puzzle" a "adventní didaktika"....
A v duši trochu splín, že jsem to letos s adventními kalendáři ošulila.
Až budu velká, budu jako Maruška.
:o)

6 komentářů:

Katarina řekl(a)...

Jani, výborný nápad so samolepkami a ešte lepší s ľadovou krajinou :)

Marvael řekl(a)...

Jani...jen to proboha né, ty jsi taky máma 1*** (já mám jen dvě)
Jinak nápad se čtvrtkou a krajinou je taky super. Něco takového praktikujeme se zvížecími nálepkami z Penny :-) Kdyby jsi viděla co mají za nálepky naše děti, tak by jsi mě tolik nechválila :-) Nejvíc malou baví, že může prstíkem prthávat papír. Hezké dny Kročátkům

Janusa řekl(a)...

Ahoj Jani, bezva nápad! Já letos také chtěla dávat drobnosti místo sladkostí, samolepky také nachystané... jenže jak došlo na zmínku o kalendáři, tak Kája začala mluvit o tom, jestli tam budou zase ty kulaté čokoládičky (kupuju v Lidlu ten balíček s penízky a rozděluji) jako loni... tak jsem ji snažila přesvědčit, že tam třeba budou i jiné věcičky... ale ona vypadala tak zklamaná... je fakt, že běžně ty penízky nedostávají, takže jsem letos vyměkla... ale možná, že bych se měla za rok u Tebe inspirovat s příběhem... jenže Ondrovi už bude 11 ;-) Měj se hezky, díky za inspiraci, pa, Jana

Michaela řekl(a)...

Jani, ja bych tvuji mrazikovou krajinu musela nekde na netu vytisknout, nebot bych ji nedala ani v nejvetsi krizi detskeho zachvatu. Takhle ji hodit na papir, jeste navic v logicke posloupnosti ... to je fakt mazec :o)
U Marusky jsem taky na chvili dostala pocit totalniho selhani. Ale aspon to vylepsim pristi rok. Snad !!!
Hezky adventni cas.

Anonymní řekl(a)...

Já jsem asi nějak vykojená, ale nevím kde Marušku najdu :-( V lese?? Na jahodách??
Jediná Maruška, kterou znám je ajťačka... Nevidí svět v barvách a tvarech a vůních... ale v jedničkách a nulách.
Pro jistotu jsem se jí ptala...a prý - advetní kalendář?? jako online?? jako aplikaci??? a co by měla umět ??? ....
Hmmm co by měla umět no.. Posadit mne na zadnici povídám.
Nechápala :-(
Tohle nebude Vaše Maruška. Tahle je moje a ta adventní kalendáře nedělá :-(

E-vin-ka

Jana Cingr řekl(a)...


Héééézkej rejpanec...:o)
E-vin-ko, i ostatní - omlouvám se, domnívajíc se, že Maruščino jméno vkládám jako proklik na její blog jsem to už pak nějak podrobně nepročítala a zasklila chybu. Už tam je, takže když zklamala Maruška ajťačka tak u Marušky Zlatoruké, kalendáře (mimo jiné) najdete.

Jinak myslím, že můj blog je na podobné žblepty docela úrodný, tak to berte jako přidanou hodnotu - hru na hledání nesmyslů.:o)

Všem Vám krásný večer. (či den)
j.