pondělí 3. prosince 2012

Malé adventní zastavení




Vlastně bych byla ráda, kdyby se v mém případě jednalo o velké adventní zastavení.
Po náročných týdnech, kdy jsem dokončovala předvánoční objednávky dnem i nocí, jsem se stále upínala k začátku adventu, kdy jsem měla v plánu už mít téměř všechno šití hotovo a zvolnit zběsilé tempo.

Čím dál víc na mysl mi přicházel text, který jsem před časem četla na blogu u Soni. Oslovoval mne hodně už o letních prázdninách, kdy jsem někdy začínala být netrpělivá, kolik práce mi stojí a kolik času mi "berou děti".
Vím že uhoněných matek sem zavítá hodně, tak se chci podělit o ten text i s vámi. Příhodně v této době, která by měla přinášet ztišení a zklidnění.



Vař - uklízej - vychovávej a miluj. Největší z toho je ale láska.

·         Budu-li dům udržovat bez poskvrny a bez smítka prachu,
budou-li všechny košile naškrobené a všechny ponožky zářivě bílé,
ale nebudu své rodině dávat lásku, budu pouhou ženou v domácnosti.
 
·         Budu-li vařit zdravá jídla, připravovat chutné svačiny a chystat
lahůdkové večeře na nádherně prostřených stolech,
ale nebudu své rodině dávat lásku, budu jen kuchařkou.
 
·         Ušiji-li nádherné záclony, bude-li naše povlečení ladit s tapetami,
ale nebudu-li dávat lásku lidem, kteří v takovém domě bydlí,
budu jen návrhářkou interiérů.
 
·         Láska odkládá prachovku,
aby objala dítě.
 
·         Láska poplácává po zádech,
políbí poškrábané kolínko, zaváže poraněný loket.
 
·         Láska vybarvuje omalovánky, čte pohádky,
hraje na kovboje a Indiány, naslouchá nekonečným příběhům.
 
·         Láska je trpělivá a laskavá,
přestože je unavená.
 
·         Láska nezávidí sousedům dítě, které nikdy nezlobí,
a nepyšní se, pokud zrovna nezlobí naše dítě.
 
·         Láska na děti nekřičí a netluče je, ale kázní s rozvahou.
 
·         Vař, uklízej a miluj.
Největší z toho je ale láska.

 
(Parafráze na "1. Korintským 13"  pro aktivní matky)

Úplně náhodou jsem před pár týdny narazila na adventní vystřihovánku andělů s příběhy. Zběžně jsem ji prolítla a koupila. Zkratkový myšlenkový pochod: "je to vystřihovací, je to s andělíčkama, hezká grafika....něco těm děckám z vejletu dovezu... " 
 Začali jsme se čtením a vystřihováním v neděli večer. A byla jsem mile překvapená kouzlem příbehů, které se ke každému z andělů na každý den vážou. Občas když kupuju knížku takhle v rychosti a bez rozmyslu, pěkně se utnu. No tentokrát je to naopak. Takže sešitek s příběhy a vystřihovánkami doporučuju. Letos už je advent v běhu, tak buďto můžete první den udělat vystřihovací maraton, nebo máte tip na příští rok.



Ještě mám v rukávu jednu kreativní adventní rodičovskou inspiraci (opět s křížkem po funuse...). Tu nadatluju zítra.
Tak hezký advent Vám všem.
Jana

PS: Málem bych zapoměla - JARMARK!
Tedy - tržba nebyla špatná, i když nijak závratná. Zato ohlasy na myšky a ostatní zboží  byly krásné a přijemné. A s Matýskem jsme si ten dem pěkně užili. Vyzkoušel si přívěšek, okouknul předení vlny na kolovrátku i výrobu vinutek, vyrobil sourozencům náhrdelníky a ochutnal kdeco. Já měla příležitost některé z vás poznat naživo, popovídat si se starými i novými známými a bylo to nesmírně příjemné. 
Děkuju všem ♥♥♥









12 komentářů:

Michaela řekl(a)...

Nádherně psané Jani..♥ Hezký předvánoční čas Míša H.

MIAU řekl(a)...

Jů, no hned si to kopíruju, ukládám a až pomine shon, přepíšu si to:) (počítačovému uložišti nevěřím:-) je to krásné psaní ... Jani, škoda, že byl ten jarmark tak daleko:-( Tak alespoň z foteček vidím, že jste měli opravdu kouzelný stáneček:)

Marvael řekl(a)...

Ahoj Jani, ty slova co zveřejnila Soňa si dobře pamatuji, řekla bych, že se tím snažím řídit. Možná proto mám v obchůdku vymeteno, nápady vypouštím pomalinku z hlavy, práci jsem ještě nezačala ani pořádně hledat. Teď nás zbrzdily neštovice, takže u nás bude advent příjemně poklidný, domácí. Jsem ráda, že se jarmark, jakžtak vydařil, my jsme letos tu naši místní akci vypustili a jsem za to ráda, celý měsíc příprav mi vůbec nechybí. Hezké přípravy na vánoce přeje M.

LucieH řekl(a)...

Krásná slova.Myšky úžasné.Už nějakou dobu chodím k vám na blog a kochám se krásnými věcičkami.Hezké předvánoční dny.Lucka

Lucie řekl(a)...

Ahoj, Jani! Díky za ty řádky od Soni, asi si to vytisknu, ať to mám stále na očích, páč z hlavy se to vykouří... A je fajn, že jste si jarmark užili a aspoň něco málo utržili!!! Krásný předvánoční čas vám všem doma! L.

zuska7 řekl(a)...

Vďaka za tie slovká Jani. Stánok ste mali krásny :-) Vystrihovčky s anjelmi tiež veľmi milé. Krásne adventné dni.

Renata řekl(a)...

Jani, veľmi pekné pozastavenie, mala by som si tieto slová častejšie pripomínať. Pri čítaní som si spomenula na príhodu od nás, keď sa staršia hrala na princeznú, tak sa spýtala, že kto budem ja, tak som pohotovo povedala, že ja budem kráľovná. A ona my nato, "Nie mami ty nie si kráľovná, ty si upratovačka". A úplne ma uzemnila :))
Knižka vyzerá byť super.

Veronika řekl(a)...

Ahoj (troufám si tykat,snad nevadí), jak pravdivá slova a jak je někdy těžké je uvést do praxe a odsunout všechny rádoby nutné činnosti na pak. Nakukuju už dlouho, děláš krásné věci. A tyhle andělíčky už jsem objevila loni a každý den jsme stříhaly a četly. Letos je vyndaváme z krabice a znovu věšíme. Krásný advent. Veronika

Ajka řekl(a)...

Krásně napsané Jani, a koukám že sis jarmark užívala:-))
Ajka

Monika řekl(a)...

Ahoj Jani,
Tvoje stránky jsou pro mě jeden z druhů odpočinku a pokochání, zvednutí nálady,...
pa
M.

Zuzana řekl(a)...

Milá Jani,

děkuju za připomenutí těch slov, která jsem samozřejmě četla i u Soni. Ten náš všechen shon nechává v paměti všechny potřebné úkoly (aspoň že tak, kdybych si ani ty nepamatovala, bylo by to ještě horší) a tahle povzbuzení a popostrčení na správnou cestu časem vytěsňuje:-( Musím se k tomu klidu a projevům lásky doma vždycky trošku pobídnout.
Děkuji za příjemnou společnost na jarmarku, snad se ještě někde setkáme!
Krásný advent celé tvé rodině
Z.

Janiina řekl(a)...

Janičko všechna děvčata přede mnou řekla za mne, to co bych ani já nenapsala.
Přeji celé Tvé rodině krásný ,pokojný a láskyplný adventní čas.
Ručičky máš zlaté, Tvé výrobky jsou překrásné.Je tomu tak, protože je v nich kus Tvého srdce.