pondělí 17. září 2012

Malování na hedvábí

Babička Maruška měla svátek. Dárkem od vnoučat byly dvě hedvábné šály vlastnoručně malované.
Tedy malované - protože se zůčastňoval i nejmladší Toník, zvolili jsme poměrně jednoduchý pruhovaný vzor. Tedy byly spíš "natírané".

Aby zásluhou výše jmenovaného nejmladšího malíře nebyl šátek celý zelenočerný (už se těším na změnu preferencí barev), nalila jsem do důlků v plastové paletce vždycky jen víceméně ladící odstíny, a děcka si je mamíchala už pak podle sebe.
Vcelku rychlá a efektní technika. Zvládl to s přehledem i tříletý Toník. Tedy - které tříleté dítě by nebylo rádo "natěračem"?

 
PS: Binec na stole a uschlé papričky, co je vidět na poslední fotce, je jednou z odpovědí na často mi kladenou otázku "jak to všechno zvládáš?".
Tož tedy tak - nezvládám. :o).

Krásný den Vám všem.
j.

11 komentářů:

Gizela řekl(a)...

Ta šála může být zajímavá, fotky z její výroby jsou skvělé. Babička určitě měla radost (já bych měla velikou).
Nemáš fotku hotové šály?

Marvael řekl(a)...

Jani :-) jste úžasní. Barvičky a hedvábí mám v pracovně, někde úplně na dně, ale díky za tip, taky máme babičky Marie :-) Přemýšlím, kdo další je v pořadí, že by dostal hedvábný šátek co mi tam někde leží. Suché papričky a kupa věcí na stole, jako u nás doma. V případě, že je domácnost pořád v provozu, to ani nejde dělat jinak.
ZdravíM.

Janusa řekl(a)...

Bezva nápad, já jednou dostala hedvábnou šálku z tvoření ze školky, mám ji moc ráda, i když mi moc neladí s mým oblečením, tak je to krásná vzpomínka od synka ;-)

Lenka - Nej šicí stroje řekl(a)...

Jani taky bych to takhle chtěla "nezvládat" :)
Máš doma báječné tvořílky :)

Musím nafotit jak jsme doma tiskali na textil. Teda hotové výrobky, děti jsem fotit letos fakt nestihla, ale dělali jsme s druhým prvňákem opět to, co před dvěma lety s prvním prvnňákem
tiskátka na látku

Akorát Kuba zvolil zelený podklad a na to modré a hnědé koníky a mašinky. Nakonec, červená už byla skoro vypotřebovaná a modré hafol :D

Monika řekl(a)...

Tak z takového dárku musí mít radost každá babička. Když je vyrobený z lásky a navíc tak krásný.....to zahřeje u srdíčka....:-D

Poslední fotka a komentář mě pobavili, protože si fakt myslím, že jsi nadčlověk....:-D

Lenka řekl(a)...

Mě ta poslední fotka ne, že překvapila, ale zaujala. Přemýšlela jsem, jak se používá k té malbě krabicové mléko... Pak jsem hledala misku s nějakými křupinkami (sváča), no a pak jsem si to přečetla... :o)))
Ale jo, jsi normální.. :o)))
Ty šálky jsou krásné - ještě vyfoť babičku v akci.
Ty děcka si s Tebou fakt užijou!.. :o))

Monika řekl(a)...

Ahoj Jani, až teď jsem shlédla všechny tři odkazy :-), tož také nezvládám, moc hezké, na dyně se také těším, škoda, že to potom rychle hnije.

ttalbi/Táňa řekl(a)...

Jani to je paráda ..děti jsou úžasné!! co já bych dala za to kdyby mi někdo ?? z rodiny vytvořil dárek ....

MIAU řekl(a)...

Vy jste naprosto úžasní, boží!:-)
(A těch papriček bych si bez upozornění nevšimla, očima jsem hltala ty pruhované skvosty a nádherně barevný cirkus kolem:-)

VOULEZVOUS řekl(a)...

nikdo nic nezvládá je to jen komedie pro zbytek světa, je jen umění si to přiznat a nehroutit se z toho . Jinak nádherný blog, díky za inspiraci a za to přiznání, ulevilo se mi po něm. Jana

Jana Cingr řekl(a)...

Děkuju za krásná slova...., i za děcka ☼☼☼
Jani, a kdokoli, kdo máte z mého blogu pocit, že dělám něco víc, než jiné matky.... zvu vás na terapii k nám. Zvlášť poránu. :o) Stačí i stát pře domem a slyšet, jak hulákám na děti, aby ne sebe nekřičely...
Svatozář rázem zbledne.