neděle 2. září 2012

Balíme do bavlnky.

Tedy, tento slogan zní původně "balíme DĚTI do bavlnky" a patří k látkovým plenám.....
My už teď balíme do bavlnky jiné věci, mimo dalšího i Maťovy učebnice.

Shánět padnoucí igelitový obal pro mne znamená vypravit se do Brna se třema dětma v závěsu, což není tak příjemná představa, jako možnost odpočinout si u žehličky a stroje a vymazlit učebnicové obaly do krásných barev a vzorů.
Navíc igelitový obal má u nás velmi dočasnou životnost. Narozdíl od těchto textilních, z nichž některé s občasným vypráním točíme už třetí rok.
Takže stejně jako loni, i letos jsem Matýskovu škemrání o šité obaly podlehla rychle a bez velkého oponování.

Nejdříve loňské obaly  i s pytlíkem na tělocvik. (Tedy, málem mne loni koncem  května trefilo, když jsem našla tento epesní pytlík prázdný a tělocvik rozeskládaný po různých koutech šatny..... to jako aby bylo jasno, že motivace hezkým obalem funguje zřejmě tak maximálně do pololetí.)
A letošní doplnění kabátků na nové učebnice. Opět dinosouři z posledního tutorialu.... To proto, že jsou rychlí jednoduší, a měla jsem jich nastříháno hodně :o)
A ještě pouzdro na pastelky (zase ti dinosoauři). Jednoduchost sama. Bude se alespoň dobře prát. Uvnitř je kapsička na gumu a ořezávátko.

Dost bylo dinosaurů.
Příště budou myšky.
Hezký první školní den Vám všem, ale hlavně školáčkům. ☺☺☺☺☺
j.


12 komentářů:

Makolina řekl(a)...

Super!!!
Pozdrawiam
Kasia

Jana řekl(a)...

skvělý...hned bych šla taky do školy...

Monika řekl(a)...

Tak s takovou výbavou bych se do školy vrátila hned.....je to super nápad, krásně to vypadá a děti z toho musí být fakt nadšené. Provolávám konec plastovým obalům na učebnice......:-D

PS: Dinouškové jsou naprosto skvělí....:-D

verpa řekl(a)...

Nádhera, mám prvňáčka, tak něco musím taky pořešit. Mimochodem nesnáším igelitové obaly a jako učitelka nepožaduju obalování sešitů a pracovních sešitů, jen učebnic. Co by se ušetřilo odpadu, kdyby to takto dělali všichni. Díky za super ispiraci.

Lenka řekl(a)...

Tak už vloni jsem z toho byla PAF! a teď zase!!
Janičko, já to furt říkám - Tobě pacenky pozlatit!!

Janusa řekl(a)...

Jani, opět parádní!! A vyztužuješ ty obaly na knihy něčím? Máme mít nějaký pevný na čítanku... dík, Jana

Jana Cingr řekl(a)...

Kasia - díky♥.Taky tě zdravím.

Jani,ahooj.... a děkuju.

Moni, děkuju.

Verpo, moc rádo se stalo :o). To by bylo fajn, kdyby takových nás bylo víc. Méně igelitu v odpadu, a hezčí učebnice na lavicích.
Tedy, sešity bohužel musí mít děcka povině obalené, ty balíme do igelitů, ale i tak se je snažím na sešitě udržet co nejdéle.

Jééé, Leni děkuju ♥. Momentálně by stačilo pacenky alespoň pořádně umýt, mám hnědoořechovky....a nejde to dolů...

Janičko, ahoj, ráda tě tu "vidím".
Učebnicové obaly nevyztužuju. Když šiju nějaký lepší na knížku, dávám tam tenký vatelínek, nebo zbytek fleecu. Ale úplně v pohodě by šly vyztužit i třeba ronarem. Hele, a nebo to dělám u těch s měkými obaly tak, že ušiju normální, a mezi obal a knížku šupnu z každé strany obdélník kartonu. A ono to drží parádně. Jenom ten obal nesmí být úplně na těsno, spíš malilinko volnější (stačí přidat cenťák na šířku i délku.).

Monika řekl(a)...

Ahoj Jani, celý den jsem se těšila, co přibude, bude nějaký dino k mání :-))))).
Musí to být radost chodit do školy,
jsem zvědavá, co jednou bude mít Marjánka.
Pa
M.

Jolana řekl(a)...

Jani, zrovna jsem se chtěla vyptat, čím vyztužuješ obaly na knížky. Mám doma dost sakonu 80g/m2. Myslíš, že bych ho mohla použít? Pak mám ronopast, ale to už by bylo asi moc tuhé. Předem moc děkuji za radu :-)

A mimochodem... přidávám se do klubu - také nemáme rádi igelitky. Občas jsou holt potřeba, ale když to jde, nahrazuji. A ušít Rozárce obal na kreslící desku byl manželův nápad :-) Docela mě to potěšilo. Na knížky bych pak také ráda něco vytvořila, včetně aplikací, když tady nabízíš takové vymakané návody! :-) A děkuji za to! Jola

Ajka řekl(a)...

Ach jo.... s tímhle vybavením bych se do školy vrátila hned:-)))

Jana Cingr řekl(a)...

Hoj, Moni :o) balíček pro tebe se už rýsuje....

Joli, já ty obyč, co jsou na učebnice nevyztužuju většinou vůbec - jsou to jen dvě vrstvy plátna, ale jinak jsem dělala obal i s ronopastem, ronarem, s vatelínem, s fleecem....... fakt jde použít asi všechno. Jen u těch tlustších přidej víc na švy, aby pak obal nebyl těsný. A to co je zažehlovací, zažehluj na "podšívku", ať ti to pak nezkrabatí na lícové straně.
Nevím, jestli jsem pomohla, kdyby něco, ptej se třeba i v mailu.

Ajoušku, ahoooj! Ty by jsi si mohla otevřít školu sama - a učit organizování megaakcí. Na to máš neskutečný talent.:o)

MIAU řekl(a)...

100% nádherné, 100% originální a 100% ekologické. Prostě zase nemám slov!:-)