středa 15. srpna 2012

Volánkové


K overlocku jsem si přikoupila i řasící patku. Po zkušenostech bych řekla, že pro matku holčičky, je to velmi potřebná a využívaná patka. Řasení s ní jde jako po másle a volánkovou sukýnku jde zvládnout za jeden večer.
 Mariánka jich má několik. Nejoblíbenější je jedna dlouhá až na zem, z velmi příjemné a taky velmi levné košiloviny (což je u obří spotřeby na volánkovou sukni taky dost podstatné - zvlášť, když se jedná o prvopokus :o))
Jen tak pro inspiraci - šířka volánů  vč. přídavků je 13 cm a spodní volánek 10 cm, sedlo pak 20 cm, z čehož je polovina šířky nasmokovaná (nažabičkovaná :o)).
Jako vychytávku jsem jí na ni našila dva knoflíčky pod pas a nad spodní volán dvě poutka, takže může nosit sukýnku i připnutou buď na jeden knoflík "ala španělská tanečnice", nebo na dva knoflíky, jako princezna. Sukýnka se pak neplete pod nohy ani při běhu do schodů, nebo jiném akčním pohybu.

Další sukýnky jsou krátké, školkové, a Majda v nich ráda jezdí i na kole. Ty jsem šila z proužků látky, které zbyly po šití dek.
Namíchala jsem si ladící barvy, sjednotila šířku proužků (jeden praktický postřeh - proužky užší než 7 cm, se už na sukýnce hodně špatně zpracovávají) , sešila je v jednoho dlouhého hada, a pak na širší sedlo našívala postupně volánky za pomoci časící patky. Sešila jsem pak šev, všila pásek s gumou, začistila a zahnula spodní okraj a sukýnka za 2-3 hoďky byla na světě.
Aby sukýnka dělala krásné volánky a při chůzi se hezky vlnila, je dobré udělat více užších řad volánků  (ten spodní pak má délku třeba 7 m, i více!). Efekt je zaručen.


Hezký pohádkový den Vám všem. ☼
j.


18 komentářů:

Lenka - Nej šicí stroje řekl(a)...

sukýnky jsou fakt úžasné. úplně mě svrbí ruce jít místo práce krájet látky na pruhy :)

MyWay řekl(a)...

Jani, su dokonalé tie sukne, a moja malá veľká dáma 9 ročná o sukni ani počuť. Krásne ešte prázdninové dni...Gabi

Mystera řekl(a)...

Ahoja Jani, uplne chapu "spotrebu" sukynek o:-) Nasa 2 leta, uz chce taky nosit jen šušínku a dělat motyli motyli o:-))))) Más je nádherne a Majda zase vyrostla o:-) Papa...

Věrka řekl(a)...

Jani, krása. CO dodat, snad jen že nemám tu holčičku abych se mohla řádně vyřádit. Takže občas když mě to chytne, šiju pro dceru kamarádky. Díky za tip u "košilovky" ty knoflíky nemají chybu.
měj se fajn Věrka

Jana řekl(a)...

Sukýnka je úžasná, po takové jsem taky vždycky toužila, ač už jsem z dětských střevíčků dávno vyrostla :-). A nápad s knoflíčky je geniální! Že bych taky vytáhla zaprášený šicí stroj?

Lenka řekl(a)...

Opravdu žasnu nad Tvými nápady (knoflíčky) Něco takového bylo vidět ve filmu Postřižiny - když paní sládková sedala před kadeřnictvím na kolo a Bóďa jí na nosič smutně pokládal její nádherný cop s bleděmodrou mašlí....
Majda se má, že Tě má :o)

Renata řekl(a)...

Waw, sukienka je suprová. Pozerám potajme, lebo keby ju videla moja Lenka, tak ma asi prišpendlí k šijacemu stroju. Mám rada tieto "gypsy" sukničky a ešte k tomu perfektná vychytávka s tými gombíkmi. Hneď by som jednu brala. Si šikulka.

MIchaela Staňková řekl(a)...

Miluji volánky-obzvláště tyto!Sukýnky josu nádherné až nemám slov!!!A tvojí malé modelce nesmírně sluší!!

RuonelA řekl(a)...

Sukýnky jsou překrásné:) a ten nápad s knoflíky je super :) Pěkný den Lenka

Mimoska řekl(a)...

Hojky Jani, řacící patku jsem si taky koupila, tak jsem zvědavá na čmanění s ní. Sukénky jsou božííí a ta vychytávečka s knoflíky parádička veliká!!! Školkové zástěrky a sukénky mě taky čekají, ale kde na to nasyslím ten čas, to fakt nevím;o). Páčko a fanfárový zbytek prázdnin. Míša

Monika řekl(a)...

Slečna Majda Cingrlátková se tedy má.....takové krásné sukýnky....no prostě sen....:-D

Ajka řekl(a)...

Jani ty jsi prostě hvězda:-))

Jana Cingr řekl(a)...

Leni, však jsem taky dávala schválně link k vám do obchodu :o)

Gabi, to nás možná taky čeká, tak si to parádění teď užívám :o)

Pavli ahoooj, a děkuju! pusu malence.

Věruško, tak pro sebe :o) Tyhle sukně sluší i většině velkých ženských.

Jani, to je cobydup, klidně ho vytáhni. :o) je to i moc hezký relax.

Jo, Leni, na Postřižiny si vzpomenu vždycky, když vidím Mariánku na kole v suknui :o) to je totiž dokonalá "paní sládková" až na ty vlasy :oD

Reni, tak se nechej přemluvit :o) Fakt to není až tak na dlouhé šití....

Míšo děkuju. Za chválu i návštěvu.

Leni, taky děkuju. A krásný mimísek na fotce :o)

Míšo, ahooj! No, mně do konce prázdnin čekají ještě gaťata pro Toníčka... to už nebude takový odvaz a hraní, jako se sukýnkama.... Na ty tvoje se moc těším, doufám, že se pochlubíš! :o)

Moni, ahooj, děkuju!

děkuju všem. Za kukačku i za vaše vzkazy.
j.

Jana Cingr řekl(a)...

Jé, Aji, ahoj. A díky ♥

vexa řekl(a)...

paráda! tvoje knoflíková vychytávka mě jako obvykle totálně dostala :-)

MIAU řekl(a)...

To je zase pecka! Nádhera:-) Já se vážně nechci pořád opakovat, ale to prostě nejde, seš úžasná, sukýnky jsou překrásné:) A ty knoflíčky, no prostě TÝÝÝÝÝJO, vypadá to vážně princeznovsky:-)

Monika řekl(a)...

Ahojky, sukénka viděna v reálu, fakt super :-)), že by nějaká objednávka :-)
Pa
M.

Amelie řekl(a)...

Nádherné sukně..takové volánkové miluje Eliška, nemohu jí to ani ukázat.