úterý 10. července 2012

Report začátku léta

Koukám, že naposledy jsem psala před měsícem. A co hůř - ani jsem neměla čas na pravidelnou siestu při čtení vašich bogů. Co se děti vybatolily z kočárků a začalo nám předškolní vzdělávání, je konec školního roku a prázdniny jedním z nejhektičtějších období v roce. Tedy - hlavně pro mne. A to i co se týká šití.
Letos to byl nejdřív indiánský oblek s příslušenstvím, na Matýskovu školu v přírodě:

Střih je úplně jednoduchý - tunikový. Hlavní parádu nadělají vyšívané porty a lemy vytřepené do dlouhých třásní. Použila jsem materiál z jednoho letitého plédu z Ikea - má hrubou strukturu, takže se třepil krásně. Aby to třepení neproběhlo až moc do hloubky, zpevnila jsem okraje cikcak stehem.
Čelenka a pásek jsou ze zpevněného pruhu látky a "zapínání je vyřešeno delšími konci vyšívaných port na zavazování.

Pak přišly na řadu dárečky do školek a škol. Lněné pytlíčky se sušenou levandulí jsme spíchly s Mariánkou a napěchovali je voňavým obsahem. Ani jsem v tom fofru nestihla udělat fotku. Vlastně, těch akcí na konci roku je tolik, že foťák z kabelky ani nevyndávám. Třeba Mariánčino vystoupení s jejich folklórním souborem.

Stihla jsem ale nafotit trička pro kluky, co dostali na oslavu začátku prázdnin. Tentokrát trochu ujetá - s pěkně jedovatýma rybama. A jedoryby slavily úspěch. Obzvlášť Toník byl naprosto nadšený, pravidelné praní nenesl moc lehce a chodil tričko kontrolovat na šňůru, je-li už suché.
Dvě z těchto tří rybotriček jsou pro moje kluky a jedno je pro mého nejmladšího bráchu k narozeninám. Ten k nim dostal ještě jedno ryze letní a hravé : s "papírovými" lodičkami.
Těmato tričkama zahajuji novou sérii cingrlatích aplikací, takže v obchůdku a na Fleru můžete zkouknout třeba novou sérii pastelkovníků. A další už jsou "ve vývoji", tak o nich zase jindy :o).
Loučím se s opožděným přáním hezkých prázdnin :o)
j.

6 komentářů:

Randi řekl(a)...

Just dropping by to say "Hello!" from the top of Norway.
I love your blog so much and I am now one of your followers:)
The dolls you are making are fantastic:)
Greetings from Randi

Marvael řekl(a)...

Ahoj Jani, úplně do slova chápu, přesně takový nějaký červen jsem měla i já, jen Ti indiáni mi nakonec odpadli, protože už na ně nebylo v bohatém programu místo. Vystoupení jsme měli se souborem taky na Svatojánské slavnosti. Vzala jsem to asi až moc do hloubky, protože začátek prázdin trávím v poloze horizontální s ATB místo stravy :-) Dneska už je trochu veseleji, tak jsem se pustila aspoň do háčkování :-) Aplikace na trička jsou perfektní. Pasletkovníky chodím okukovat, už dlouho. Malá trousí pastelky po celém domě a nejradši maluje na koleně. Dva by klidně mohly bydlet u nás, já něž bych jen udělala místo v pracovně na šití, tak by byl konec prázdnin...
Hezky si užívejte společné chvilky, na šití bude čas zase na podzim :-)

Michaela řekl(a)...

Jani, opet zasnu, co toho mama od tri deti stihne. Napady jsou neuveritelne, jednoduche v zakladu, ale ten vysledek je skvely. Vam taky hezky prazdniny. Misa z kopcu

Lenka řekl(a)...

Rybotrika jsou senzační!! Zvláště ta s "kravičkovým" vzorem :o)))
My jsme kdysi(hluboko v minulém století:o)) šili na táborovou hru asi 30 kostýmů pro indiány! A víš z čeho? Zrovna se ve škole měnily takové ty béžové rolety za nové, zelené a nám to přišlo jako bezva materiál a úplně za dara! No úplně...Bylo je třeba všechny vyprat a to teda byl pěkný humus za ty roky!
Taky jednoduchý střih - T - a děcka si je mohli dotvořit podle sebe. Jéé...to byl krásný tábor.. :)

vexa řekl(a)...

Aplikace nemají chybu!

Jana Cingr řekl(a)...

Já zapoměla, že mám psát častěji. Už kvůli těm vašim dopovacím komentářům. Moc děkuju. ♥
Randi, hello! and thanks.:o)

Maruško, já na tebe zrovna letošní prázdniny nějak často myslím... takže když budeš škytat tak, víš proč :o) Jedna zásilka k vám už čeká, až ji někdo odveze na poštu...Brzo se usdrav, holka zlatá.

Míšo, já mám spíš pocit, co všechno jsem nestihla. :o) Holt návštěvy u nás musí přihmouřit oči víc než obvykle. Snažím se teda aspoň vařit a prát....abychom mohli na návštěvu alespoň my.

Leni, 30????!!!! No klobouk dolů! A v kolika lidech?
My taky šili indiánský oblek na jednom z prvních táborů. A "šili" jsme si ho každý sám z jutového pytle. BRRR. to teda byl matroš. Vlastně jsme spíš prostřihovali jen díry na hlavu a ruce a pak zdobili... ale nosit se to moc nedalo :oD

Věruško ahoooj! a děkuju ☼