pátek 2. března 2012

Motýlení

Na velikonoční dekorace je ještě brzo, ale jarní náladu posledního týdne potlačit nejde.

Mariánka mne ve středu ráno zaskočila dotazem, jaké že znám básničky o jaru. No "z placu" jsem si vzpoměla jen na jednu.(Pro ty co se teď ušklíbli  - tak schválně, kolik jich hned teď vysypete z rukávu vy? :o))
Máji jsem slíbila, že až přijde ze školky, něco spolu "vygooglíme".
A při hledání básniček jsem pod kolonkou mých internetových záložek s nadpisem "jaro" jsem našla hned dvě varianty téže motýlí myšlenky, kdysi uložené na vhodnější dobu.

Nejdřív ovšem došlo na vybarvování motýlků slupovacími barvičkami (tučňáci už na okně vypadají dost blbě....). To se zapojil i Maťa. Pak zmizel za svými zájmy a my si dnešní jarně krásné odpoledne s Májou užily v holčičím stylu.

Spojily jsme obě jarní záležitosti dohromady - dětské básničky o jaru, vytištěné vhodným fontem na papír, posloužily na křidýlka motýlů. Šablonu motýla majitelé zlatých rukou zvládnou nakreslit od ruky, a ostatní si můžou vypomoct stažením už hotové šablony a trochu si ji upravit.


Výhodu dnešního motýlýho projektu vidím i v tom, že se nic nelepí. Jen vystříhne a sváže ve dvou nebo třech vrstvách režným provázkem. (Rozumějte - ta výhoda je v tom, že po akci odpadá čištění upatlaného stolu :o)).


Za hoďku už jsme měly na stole kupičku motýlů. Doma posedali na kdeco, pár jich dostaly i babičky a ještě má Majda super dlouhý seznam, koho všeho jimi chce obdarovat. (snad budou stačit....)

Po téhle něžné dívčí zábavě se šla naše víla bavit za ostatníma dětma na náš místní potok a večer se vrátila bez vílího immage - zcela mokrá a od bahna :o).


Jarní náladu přeju vám všem. ☼

25 komentářů:

Zuzulik řekl(a)...

Holky šikovný jste :o)

ba_bum řekl(a)...

Na motýlky se těším, už jsem si dneska říkala, že je na čase sundat z oken vločky a snést z půdy motýly, i když je pravda, že v dětském pokoji jsou po celý rok už od loňského jara mávají křídly na zdi a stropě :))) Nejsou tak krásně pravidelní ani poetičtí jako ti vaši ale zato ti naši hrají všemi barvami :)))
http://sarkak-navody.blogspot.com/2011/03/jaro-je-tady.html

danku řekl(a)...

Moc hezký nápad, já chci zítra umýt okna, takže sundám vločky a řešila jsem, co dám na okno zpátky... možná, že se s dovolením nechám inspirovat... Díky za nápad. Mimochodem, dcerka vypadá s motýlkem ve vlasech opravdu jako princezna ;)

Jana Cingr řekl(a)...

Zuzi, díky :o) ♥

Ba-bum - mrkla jsem na ty vaše a jsou fakt překrásní. Do dětského pokojíčku opravdu jako dělaní. Zítra to ukážu i Kročatům...:)

Jana Cingr řekl(a)...

Dani, děkuju a inspirovat rozhodně doporučeno :o)
Na to jak jsou jednoduší, nadělají až překvapivě moc parády. A přitom nijak neřvou....(myslím ted barevně). I když si je dovedu představit i z hezkých scrapbookových papírů jako barevnou variantu.

(PS: po dnešní zkušenosti ještě doporučuju spíš malilinko tvrdší papír - alespoň na jednu z vrstev - drží pak daleko líp než ti co jsou jenom z kancelářského papíru a taky se líp svazuje.)

danku řekl(a)...

Ukazovala jsem to dceři a ji také napadly scrapbookové papíry. Má jich celou krabici, tak z nich něco zkusí. Koukala jsem na odkazy ve tvém článku a je tam i nějaká kytka z papíru... tu by prý taky chtěla zkusit... tak uvidíme, ještě jednou díky :)

Jana Cingr řekl(a)...

Jo, ta kytka láká zase mne. Mája nad ní moc nejásala... Dneska jsem to teda nechala být, protože to bylo naše společné odpoledne, ale někdy si ji udělám sama :o)

P. řekl(a)...

Už ať je to jaro tady, tolik mi to sluníčko a zelená tráva kolem schází!
Krásný večer holky šikovný!!!!!

AnďaH řekl(a)...

To je krása!!!
Můžu se s dovolením inspirovat?
Díky
A.

MIAU řekl(a)...

Holky jedny šikovné! Povedlo se vám to na 1*, úžasný nápad:-) Děkuju za jarní inspiraci:)))

MIAU řekl(a)...

Jééé a koukám, že na fleru je zrovna v top nominaci Tvá princeznovská taštička na pyžamové večírky, tak gratuluju:-)

Jolana řekl(a)...

Nádherná dekorace :-)

Lenka řekl(a)...

...a já furt mám ještě ty stříbrní žbaňky na větvi v kuchyni...a hnusná okna...a koukám na okně tadyhle ještě stříbrné vánoční stromečky...Já se táák STYDÍM!..
Jani! To je taková krása to vaše motýlení!!! Ty si to umíš s dětma krásně užívat...Prima mámo.. :o)
papa, a pěkný týden, L.

Amelie řekl(a)...

Nádherní motýlci.

lila řekl(a)...

Jani, to je nežná krása. Básnička na motýľovi, aké úžasné a pominuteľné.

Michaela řekl(a)...

Nádherní motýlci!!!!Michaela

Katerina řekl(a)...

Jani, nadherny napad. Tyhle si taky vyrobim! Hezky den, Katerina

BOHDA řekl(a)...

KRÁSNÉ JARNÍ TVOŘENÍČKO.
PŘÍJEMNÝ NEDĚLNÍ DEN PŘEJI.
BOHDA

Zuzana řekl(a)...

Děkuji za milý nápad a odkaz na jarní básničky, je to příjemné naladění se na očekávané teplo a sluníčko. Uvidím, jak se mí kluci poperou s vystřihováním, není to jejich oblíbená činnost:-)

alouette řekl(a)...

povedené a krásně jarní! :)

Sonja Häusl-Vad řekl(a)...

Ahoj,dnes jsem objevila tvůj blog a moc se mi tady líbí!
Přidávám se k pravidelným čtenářům.
Ráda bych tě pozvala ke mně na návštěvu a přeji krásný den!
http://vad-art.blogspot.com/

Gabi řekl(a)...

Skvelé spojenie poetiky a estetiky, výsledok - nežná jarná peknota:) Veľa radostne tvorivých dní. Gabi

Jana řekl(a)...

Nádhera! Co nejdřív se do jejich tvorby pustím. Děkuji za návod a dovolila jsem si ho sdílet na svém blogu.

Jana řekl(a)...

To je krásný nápad, vytisknout na papír jarní básničky a z toho pak tvořit! Motýlci jsou úžasní!

MIAU řekl(a)...

..a děkuju ještě jednou, dneska jsem suplovala výtvarku a měla jsem s děckama vytvořit nějakou jarní výdzobu na chodby:) No hnedle jsem si vzpomněla na tyhle krásné motýlky, vygooglila básničky a bylo!:-)))