úterý 14. února 2012

14. února

Dnešní svátek v tom klasickém pojetí:
Svátek svatého Valentýna jsme asi nikdy neslavili úplně "klasicky" jako takový ten muckací den s večeří a obří kytkou. Už aspoň 15 let  beru 14. únor jako fajn příležitost říct "mám tě ráda" i lidem, kterým to přes rok říkám dost málo. Třeba vlastním rodičům. Oni ví, že je mám ráda, ale je fajn to občas říct nahlas. A taky je fajn to slyšet :o). 

 Takže 14. únor, jak ho pojímáme u nás:

Tulipány jsem dostala od maminky hned ráno, když přišla domů z noční a srdíčkové maffiny  jsme kuchtili s Toníčkem dnes dopoledne. Takže některé kousky mají ve šlehačce důlky od prstíčků :o)) Toník už se nemůže dočkat, až se vrátí domů ostatní, aby mohl srdíčka rozdávat.A já taky.

Pro všechny, co mají někoho rádi, a pro sladkomily zvlášť, ještě náš recept na maffiny:

Do mísy smíchat: 270 g hladké mouky
                          160 g cukru krupice
                          1 van. puding
                          2 plž. kakaa
                          50 g nasekané čokolády
                          1 prdopeč
 
A zvlášť smíchat: 2 vejce
                           250 ml mléka
                           100 g rozpuštěného másla

Tekuté smíchat se sypkým, a péct na 180 - 200°C.
Někdy dovnitř každého košíčku ještě před pečením šupneme borůvky, brusinky, rybíz, nebo cokoli co je po ruce. Dneska jsme nahoru dávali šlehačku (se smetafixem - aby vydržela až do večera :o)) a jahůdkové srdíčko. Původně jsem měla na ozdobení hromadu ovoce, ale mafiny si o jednoduchost řekly samy.

Sladký den v jakémkoli smyslu Vám všem!
j.


16 komentářů:

Deby & Jack řekl(a)...

Janinko, to je nádhera! Taky peču muffiny, ale bohužel srdíčkové formičky nemám a šlehačku ani jahůdky už vůbec ne, už jsem skoro měsíc zavřená doma, obchod vidím občas o víkendu...:-)
Máš to překrásné, jako ostatně vždycky všecko, ach jo, já se měla (a chtěla) narodit jako Kroče...:-)

Deby & Jack řekl(a)...

Joo a ještě jedna technická-co je to to PLŽ.kakao, sedím si na vedení...:-)

Deby & Jack řekl(a)...

Už jsem si poposedla, je to polévková lžíce?:-)

Andrea řekl(a)...

Ty muffiny vypadají úchvatně ... úplně jsem na ně dostala chuť :). A jinak moc krásný blog. Asi zavítám častěji :).

Janusa řekl(a)...

Jani, povedli se vám moc krásné kousky!! Jako z pohádky a dokonce s jahůdkami v únoru ;-)

Jolana řekl(a)...

Jani, krásně slavíte!!! Moc krásně! A recept si s dovolením okopíruji :-)

Renata řekl(a)...

Krásně jste to oslavili.My jsme to dnes s dětma "odbyli" v cukrárně "o)

Amelie řekl(a)...

Moc hezké. A tulipány mám moc ráda.

Vivi řekl(a)...

Tak už vím, proč byl vynalezen Valentýn. Aby Jana vytvořila takovou sladkou dobrotu. Jen se oblíznout ;-).
Vivi

Jana Cingr řekl(a)...

Terezko, jo, PLŽ je polívková lžíce :o)Já to psala prostě z toho papírku v receptech tak jak to mám naškrábaný pro sebe....:o)
Andrejko, děkuju. Těší mne, že jsi nakoukla.
Jani, y večer vtipkovali, když se brách ptal, kde jsme vzali Jahody, že jsme vyhnali Mařenu :o) No a Mája se na to konto hrozně rozčílila....:o)
Joli, děkuju. A ať se povedou.
Reni, to by nebyla špatná varianta....hlavně pro mně :o))
Amelko, to já taky. A ještě fialky a kopretiny....
Vivi :oD to bude asi fakt, na nás totiz restauratéři i květináři moc nezbohatnou....

.sovička. řekl(a)...

Jani krásné a s těma ďolíčkama o prstíku ještě sladší :))) U nás se Valentýn neslaví, držíme si hezky česky Máj :) Takže já si na líbací den ještě počkám.... Ale Tobě posílám virtuální hubičku už teď!

Lenka/Lilienka řekl(a)...

Jani, u Vás muselo být včera krásně milo. Tipuji, že k dnešní snídani nezůstal s maffinu ani drobeček. Hezký den :-)

Jana Cingr řekl(a)...

Kačenko, doufám, že v Máji se té pusy dočkám taky :o)
Leni, přesně. Čas zmizení se počítal opravdu na vteřiny...:o)

Mystera řekl(a)...

Mnam, mnam, dieta nedieta, vcira jsme to pojali uplne podobne, akurat sem nic neupekla, ale koupila mini vetrnicky o:-))) A dolicky od prstiku mam snad vsude o:-) uz to neresim o:-) Papa a krasny den, P.

Jolana řekl(a)...

Jani, nepekla jsem mufíny, ale buchtu a sklidila jsem velkou pochvalu :-) Moc chutnala, je opravdu výborná. Jen co si pořídím formy na mufínky, tak dojde i na ně. Byla to příjemná změna :-) J.

Jolana řekl(a)...

Šmankote, "Leni"... "Jani" jsem chtěla napsat!!! :-) Omlouvám se :-)