sobota 7. ledna 2012

Vnouče

V našem (směle tvrdím) mladém věku, máme doma krom tří Kročat i jedno vnouče.
Jmenuje se Amálka, je jí cca 2 a půl roku, je celá z textilu, vycpaná polyesterovým rounem a vnučkou se stala ve chvíli, kdy se naše prostřední Kroče - Mariánka, pasovala na její maminku. Že tedy se nejedná o jen tak nějakou panenku, jsme se přesvědčili jednou, kdy jsme Amálku zapoměli v restauraci a odjeli bez ní. Panika, i záchranná akce nabyla téměř lidských rozměrů... jen na Nově to tuším nebylo.
Tolik k vysvětlení, kdo je Amálka.
Nutno ještě podotknout, že Amálka má občas dost náročné požadavky stran oblékání. Takže je čas od času potřeba jí nějaký kus garderóby spíchnout.

Od minulého týdne tohle břímě už neleží výhradně na mně.

Až doposud se Májiny šicí pokusy omezovaly na šití polštářků a peřinek pro kohokoli z osazenstva domečku pro panenky.(Princezna na hrášku by pukla závistí) Konečně došlo i na šití oblečení - konkrétně tedy sukýnky na předchozí fotce.

Jedinnou částí práce, která byla na mně, bylo žehlení (a odborný dozor☺), jinak všechno zvládla Majda sama. Od výběru látek, špendlení, entlování, řasení až po samotné šití. (Píše matka nafouknutá pýchou...)


Z výsledku jsem nekriticky padla na zadnici a pochvaly tentokrát nebyly typu "matka chválí dítě", ale složila jsem svému prostředňátku kompliment jako rovnocenné kolegyni začátečnici. A moje mateřské srdce plesalo i nad trpělivostí a výdrží kterou projevila. Pohledem přes růžové mateřské brýle se mi i Mariánčino řešení obvyklých šicích zádrhelů zdá roztomilé. ☺

Pointou je kromě dalšího životního předělu v životě naší berušky i jedna hláška, co mi na chvilku vyrazila dech: "... jsem nevěděla, že to šití dá tolik práce.... už nikdy nic neroztrhám, fakt!.....já totiž vím, co se všechno musí dělat, než je to ušitý".
(Kam se hrabou moje proslovy nad prostříhnutýma leginama...).


Povzbuzena prvním úspěchem ohlásila už naše švadlena, že musíme Amálce ušít pyžamko.
Jdu ladit střih.
j.


PS: šití zmáhá ☺ 










PPS: Abych nemlsala cizí smetanu musím ještě dodat, že stvořitelkou panenky Amálky je Pristela.  Stvoření z její dílny jsou osobnosti s duší jedno vedle druhého. Takže, koho z vás chytá zelená od závisti - hurá k Pristelce do obchůdku.

16 komentářů:

Katroš řekl(a)...

Cingrlátko to je tak krásny článok, máš byť na čo pyšná, malá je veľkááááááá šikulka ♥ ....po maminke :-)

MIAU řekl(a)...

Ta je teda šikovná!:) Mája ma velké štěstí, že má tak skvělou maminku, která ji to všechno naučila ... a ještě naučí:) Wáu, já sama nikdy nic pořádného neušila, ale zrovna tenhle týden jsem konečně udělala první krok a objednala si MARINU:-)

Renata řekl(a)...

Jani to je krásný blog.A jelikož jsem matkou už čtyřleté dcery uplně se dovedu vžít do tvých pocitů a už teď se nemůžu dočkat až si Jolanka poprvé něco spíchne sama :o)
Jakub na to jde moc nereálně a já bohužel nemám trpělivost ho pořád přesvědčovat,že takto to určitě nepujde :o(
Malá je užasně šikovná a jestli pujde ve tvých šlépějích-to bude nádherných výrobků brzy na světě !!!

AnďaH řekl(a)...

Téééda, to je šikulka!!! Jen tak dál.

Lenka řekl(a)...

Teda Jani, to je jak pohádka s dobrým koncem! Mariánce držím palečky, aby ji to nadšení nepřešlo a pevně věřím, že se máme na co těšit!....

Katka řekl(a)...

No to je Mariánka ale šikulka :-) Už se těším na pyžamko ;-) :-)

Dadouch řekl(a)...

Jani panenka je fantastická!!!!! hned bych jí brala také ;) a Mariánka je šikulka po mamince....

Monika řekl(a)...

Panenka je úžasná. Chápu, že jste podnikli vše na její záchranu.....to byla věčná škoda, kdyby se vám holčička ztratila.

No a malá.....to je šikulka šikovná. Zřejmě to zdědila po mamince. Jestli bude jen z poloviny tak šikovná jako ty, tak budete perfektní šicí tým....:-D

Přeji jí, aby jí to šlo pořád takhle skvěle od ruky.....:-D

Amelie řekl(a)...

Nádhera. Je moc šikovná. A vnouče je krásná holka.

Zuzulik řekl(a)...

Normálka se tady dmu pýchou s tebou :o))). Princezna je moc šikovnáááá a je velkou inspirací naší Marušky, která má sice panenky, ale nějak si s nimi nehraje. Tak možná ušije sukénku nějakému vlasatému koníkovi :o)))
A navíc je vidět, že jako správná maminka o svou holčičku pečuje :o)

Mystera řekl(a)...

Janinko, tak to je teda bomba blog...taky bych pychou praskala ve svych uz tak tesnych svech...marjanka je sikulan nejvetsi...Ja se moc tesim, jak se nasa cacora popasuje napresrok se sew mini o:-)

Evča řekl(a)...

Jani takhle krásně napsaný článek.....nádhera. Dcerka je moc šikovná a panenka překrásná. Také mám dcerku,je jí 3,5 roku a je úžasná :-)asistuje mi u šití (nejsem žádná švadlenka) a snaží se háčkovat, obé zatím stylem kdy pláče zoufale nebo je to pro pláč mne :-) Jako když si naměřím látku a než si přinesu nůžky, uprostřed látky se na mě směje sluníčko :D Ale nbějak se ani nezlobím, jsem nadšená,že má zájem :-) Já se vše učím za pochodu s dětmi a snad ona jednou bude mít krásný vztah k tvoření a vyrábění :-) Smím-li uložím si Vás (tě) a přijdu se zase podívat :-) Do roku 2012 přeji jen to nejlepší, prima nápady a hlavně stálý úsměv na rtech - bez toho to jinak moc nejde :-) Hezký den :-)

Anonymní řekl(a)...

To je paráda, moc šikovná holčička, zírám, s čím vším si poradila... Já vždycky mamce kradla zbytky "nepáravých" látek, různé dederóny a úplety, ono to mělo i hezké vzory a barvy, ale jsem ráda, že dnes se už nenosí:-) Zuzana

Jana Cingr řekl(a)...

Holky moje zlaté, moc děkuju za tolik krásných komentářů. Majdě jsem je četla a nevím, jestli jí teď nebude pršet do nosíku :o)
Ještě jsem zapoměla podotknout, že stvořitelkou panenky Amálky je Pristel (najdete na Fleru) - stvoření z její dílny jsou osobnosti jedno vedle druhého. (stejně jako jejich tvůrkyně)

Calenndula řekl(a)...

jů, to je krásná panenka a Mariánka je moc šikovná! já měla dojem, že ještě chodí do školky, a ona asi jo (?), ale to mě teda překvapila, holka jedna!
moje dcerka zatím snad ani nezaznamenala, že máme doma stroj, a nikdy ji to nepřitahovalo. to spíš lítat někde a lézt po stromech...
ještě rovnou tady pochválím i ty koruny, Matýskovi moc sluší, i když bez paruky a mejkapu je taky k světu. máš tak krásné děti, Jani.
díky za ten návod. to obdivuju. já jsem se nedokopala k výrobě jediného návodu, nějak to není má parketa. a tak obdivuju ty, co to umí, a o svoje umění se podělí. je to jako vždy krásná precizní práce a až budem nějakou tu korunu potřebovat, určitě se inspiruju.
měj se krásně, Jani, i všichni Tví drazí...

Jolana řekl(a)...

Jani, máš to šikovnou dcerku!!! Opravdu šikula!!
PS: Mimochodem koukáme na to s mužem a tak jsem mu konečně mohla trošku přiblížit, od koho má Rozinka pastelkovník a Adámek ovečku :-)