pátek 27. ledna 2012

Saniťák

Po vánocích, takhle jednou ráno u snídaně nadhazuju obvyklé každoroční: "a za co chcete jít letos?"
Kročata zamože chápou, že se dotaz týká letošních karnevalových kostýmů.
Požadavky nejstaršího:  hlavně ne za to stejný jako sourozenci.... (puffffff!! - splaskla  moje idea na tři dětičky převlečené jednotně jako související pohádkové postavy, viry,  nebo něco obdobně vtipného)..... požadavky pokračují: a taky něco v čem není vedro a má to kapsy (narážka se zřejmě týká jinak velmi vydařených, ale dost hřejivých dračích kostýmů, které naše děti s velkým úspěchem odnosily dva roky po sobě (a ne jem na maškaráky... tímto zdravím naši paní pošťačku....:o))

 
Prostřední dítě naštěstí nevysloví mé obávané "za princeznu", ale chce být "něco hezkýho"..... To by šlo, prostor pro manévrování i švadlenkovskou fantazii ponechán.... je fajn mít alespoň jedno dítě nenáročné.

 Nejmladší vykřikne "KOSMONAUT!"
Sice mi hned v hlavě naskočí, jakže by šel kostým kosmonauta uvést do praxe ve velikosti 104, ale pohled do kalendáře, tyhle myšlenky poněkud zbrzdí. To bych toho moc nenaspala.... Naštěstí je to nejmladší dítě, tudíž ještě snadno manipulovatelné. Po chvilce listování fotoalby starších sourozenců souhlasí, že půjde za záchranáře, saniťáka.

Fotka z roku 2008 .... to není Toník, to je Matýsek s Májou.:o)

 Moje nadšení ale vzápětí ochladne, když Toníček ohlásí, že si sebou vezme "doktorský kufřík".  Totiž ten kufřík, kdysi krásný a funkční, za ta léta pilného používání utrpěl četné šrámy. Stačilo, když ošetřující personál při hře na nemocnici, do něj párkrát upadl, nebo se ho pokusil použít jako stoličku.... Prostě teď drží kufřík pohromadě díky pár deka lepící pásky a  dobré vůle. Hlavní problém je, že dobrá vůle je nespolehlivé jištění, a kufr se samovolně otevře 3x jen během cesty z dětského pokojíčku do kuchyně. Na maškarák by to tedy bylo až příliš dobrodružné zavazadlo.

Ano, už se rýsuje pointa : prostě jsem sedla ke stroji a vybavila Kročovu Rychlou Záchranou Službu novou doktorskou brašnou. Velmi odolnou vůči zmačkání i úrazu, variabilní a obzvlášť vhodnou k pochůzkám za pacienty.

 Se spoustou kapes.... jasně, že takhle spořádaně ty zdravotnické proprietky vydrží maximálně pár dní... ale prostě si ten mateřsky naivní optimismus neumím odepřít :o)






Jen pro úplnost a zasvěcené přidávám ingredience: Boky jsou vyztužené decovilem a plastovým zpevňovačem hran (kedrem), vnitřek podlepen ronopastem, a vnějšek prošit s termolínem.


Nejmladší Kroče je tedy vybavené. Reportáž o zbývajících  letošních kostýmech přidám příště.

Veselé plesání, to maškarní i elegantní vám všem! :o)
j.

31 komentářů:

Mimoska řekl(a)...

Jani, opět čučím jak vyvalená vrata, jaké úžasné čmaněníčko z Tebe vypadlo:o)))). Ta saniťácká brašna je naprosto božííííí. To mi nedělej!!!, mám z Tebe komplexy;-D. Já ještě s kostýmem nezačala. Esťa si vymyslela včelího medvídka;-O.

Renata řekl(a)...

No ty brďo, mi padla huba až pod pohovku. Tento rok u nás prvý krát maškarný, slečna sa ešte nevyjadrila, ale vidím to na kostým za princeznu. Pekný večer. Renata

vexa řekl(a)...

senzační! a podle výztuh soudím, že i odolné, kapsy řvou - plně fuknční, prostě dokonalé!

Jana Cingr řekl(a)...

děkuju, děkuju, děkuju!!
Jste zlaté, holky moje.

Renata řekl(a)...

no počkéj až tu brašnu uvidí váš doktor !!! Hned budeš mít zakázku !!!

Opět vypiplané.
Nejvíc se taky vyřádím každoročně u maškarních kostýmů i když je nemám tak vypiplané jako ty.
A ta fotečka malinkých zdravotníků je kouzelná !!!

Lenka řekl(a)...

:o))) Bezva!!! Jani, Tebe jen tak něco nevyvrátí, co? :o))))

Jana Cingr řekl(a)...

Reni, děkuju, taky jsem se při hledání těch starých fotek rozněžnila :o)

Leni, zrovna jsem se málem vyvrátila při nálezu mého v tu chvíli velmi tichého nejmladšího blonďatého potěšení, kterak uprostřed kuchyně drtí barevné křídy paličkou na maso. Fakt utěšený pohled na ten šedorůžový prach na všem... Stihl to tak během 4 minut...

Katka řekl(a)...

No to je úžasný!!!! Ty jsi úžasná!!!! Já bych chtěla být malé Kroče :-)))) Moje dítka si o tak šikovné mamince můžou nechat zdát... Jani, fakt jsi skvělá :-)))

danku řekl(a)...

Ty jsi tak neuvěřitelně šikovná!! Za tu tašku by se nemusela stydět zkušená zdravotnice...

Katroš řekl(a)...

No to je úplná super bomba špica!!! Úžasná je, aj kročata dráčikovské :-) ♥

Barborka řekl(a)...

No čo dodať, ja hovorím už dávno, že Tebe sa chcem narodiť, ak sa ešte raz narodím :) Ani kriedu drtiť nebudem, sľubujem!
A palička na mäso dnes úradovala aj u nás. Našťastie sedel na echino deke, ktorú som sušila po fotení vonku na podlahe a snažil sa triafať do plastovej podložky na krájanie. Susedia pod nami mali i tak veselo, mylsím ;)

Janusa řekl(a)...

Jani, tak takovou kabelku bych snad nosila i já ;-)

U Vincenta řekl(a)...

Pááni, já se stydim... holkám jsem každý rok šila kostýmy, takže do nedávna jsme tu měli motýlka, včeličku, kytičku, berušku, pinceznu, pipi punčochatou... ale pro Vincíka jsem už nějak vyprchaná, nebo líná? Naštěstí je jeho nejoblíbenější kostým rytíř už několik let, hrozím se, až přijde s přáním Gormita, to fakt nedám!

Ajka řekl(a)...

bezva jsem si početla Jani!
Dráčata nádherný a kufřík nemá chybu!!

Oriola řekl(a)...

ty jo paradni!!! mas to zase vymakany...proste kdo umi ten umi :-)))

Deby & Jack řekl(a)...

Bože Janinko, Ty jsi dokonalá, jak to děláš? Takovou fantazii takovou šikovnost takovovu genialitu a krásu??
p.s. kdyby se odpáral křížek na pření straně, šla bych k Vám kufřík Kročatum potajmu ukrást, protože se mi moooc líbí pro mě :-)

Mystera řekl(a)...

juuu, parada, u nas kostym doktora slavil lonske uspechy a zaplat pambu kufirek od Yvv s proprietama prezil o:-))) Letos malej chce byt kucharem a mala cacora...no, nevim, co na nu navlecu o:-))) Take krasne plesani a sibrinkovani...Pa, P.

Tereza řekl(a)...

tak to je tedy design, myslím že ani opravdoví zaměstnanci by se nestyděli ji nosit.(můj syn říká: to je ale krásná nemocnická taška)

Jolana řekl(a)...

Jani, tohle je opravdu neskutečné. Takovou záchranářskou tašku bych brala i já!!! :-) J.

Zuzulik řekl(a)...

No to mi posol bulvu! To je parááádááááá :o))) Kročata musí být ozdobou každého karnevalu :o)))
Jen ty injekční stříkačky mi připomínají časté odběry mé dcerky. Musela jsem hrát jak je mi špatně a za odměnu mi dala i obrázek. Byla jsem statečný pacient :o))))

ttalbi/Táňa řekl(a)...

tak to nemá chybu a že jsem si krásně početla o tom žádná ...

zrovna jsem nemocná tak volám Kročovic záchranku ,ale dyž si ten kufr nebudou hlídat mají smůlu :-))))))

Jahůdka řekl(a)...

Úžasné počteníčko a tu brašnu bych klidně nosila i já ven:-)

P. řekl(a)...

Janičko, být brašna bez křížku, tak s ní vyšně vyrazím mezi lidi já!!!
Jsi maminka jak ze sna ;-)

MIAU řekl(a)...

Skvělé, skvělé, skvělééé:) Wáu a zase wáu:-)!!!

Amelie řekl(a)...

Nádherní dráčci a ta taška je úúchvatná.

Michaela řekl(a)...

Supr nápad,skvělá doktorská kabela:-)Michaela

Lucie Janovská řekl(a)...

Prosím, myslíte, že byste byla ochotná takovou brašnu vyrobit ještě jednu pro mou dceru k letošním Vánocům? Miluje hru "na doktora", ale ze všech těch ošklivých setů dostupných v obchodech je mi na nic. Takže scháním něco krásného a originálního. Moc děkuji. Lucie
lucie.janovska@gmail.com nebo svatba.rohlici@gmail.com

kubee88 řekl(a)...

Prosím Vás, nebyla by možnost takovou brašnu ušít i pro nás? Nebo podobnou. Je perfektní. Prosím, ozvěte se mi na mail: designeve@email.cz
Děkuji, Eva

Lucie Janovská řekl(a)...

Paní se neozývá, já jsem si to již vyřešila s naší krejčovou ;) Pokud jste Evi, pražská, mohu poslat poté na mail fotky s cenou a předat kontakt ;) Klidně mi napište na mail - lucie.janovska@gmail.com

Lucie Janovská řekl(a)...

Paní se neozývá, já jsem si to již vyřešila s naší krejčovou ;) Pokud jste Evi, pražská, mohu poslat poté na mail fotky s cenou a předat kontakt ;) Klidně mi napište na mail - lucie.janovska@gmail.com

Jana Cingr řekl(a)...

Omlouvám se za opožděnou reakci, komentáře ke starším příspěvkům procházím jen náhodně, a úplně mi Vaše dotazy unikly.
Jsem ráda, že už máte brašnu vyřešenou :o).
Přeji hezké dny.