pondělí 12. prosince 2011

Žabičky přes překážky


Začátkem podzimu jsem dostala dotaz na zakázku od jedné paní, co mi byla hned moc sympatická.  Stejně tak i zakázka znějící na dva identické kapsáře pro dvojčátka, v decentních barvách do béžova s pár doplňkovými barvami, a taky aby ladily k látce závěsů, kterou mi maminka holčiček poslala.


Načmárala jsem přes deset návrhů a opakovaně se k nim vracela a zase je zavrhovala. Pak jsem koupila látku, vatelín, a začala šít. Nebudu vás zdržovat výčtem katastrof a sekanců, které jsem natropila.(Možná jen některé - zkroucený vatelín zvířátka podivných výrazů, místo spálené žehličkou.....) Prostě první pokus skončil na hromadě s označením "rozstříhat a použít na podkladové látky".....


Pokus číslo dvě jsem začala po nějakém týdnu s větším odstupem i nadšením. Původní návrhy šly do koše, místo křivohubých žirafek a slona co vypadal jako hroch, jsem se odrazila od tónů na dodané závěsové látce, vybrala krásné zelené kousky a stvořila střídmý kapsář se žabičkami, ptáčkem a ptačím domečkem.



Přidala jsem pár vychytávek. Na "stojan" od budky je možné připínat například sponečky, nebo za něj něco zastrčit - třeba kapesníčky.

Ptačí budka zase může sloužit jako malinkatá skrýš pro poklady, nebo malé hračky.


A v těch velkých kapsách bude dost místa třeba na knížku, pyžamko, nebo plyšáky. Hlavně ale celý kapsář díky své velikosti a důkladnému vycpání, bude krásně izolovat od studené stěny a poskytne měkoučké opření.


Jinak tedy, pokud se chystáte na šití kapsáře, shrnula bych své poznatky asi takto:
- lepší než vatelín je do kapsářů termolín
- při žehlení nesněte
- pokud zvířátka vypadají divně už na papíře a vaše děti je neidentifikují jednoznačně a jednohlasně, přenesením na látku, to lepší fakt nebude 
- rozměr 90 x 200 cm je vážně veliký a dopředu si u partnera domluvte masáž zad i vystěhování rodiny na pár dní z největší místnosti v bytě
- dítě s voskovkou v ruce a hotový kapsář v jedné místnosti znamená mnoho hodin práce navíc.
(tím chci říct, že i při druhém pokusu, se nějaké katastrofy našly.... tímto zdravím nejmladšího blonďatého sabotéra i mého milého manžela, který mne zahnal spát v pravý čas)


Shrnu to asi tak: Z kapsářů mám velikou radost a teď pár měsíců budu šít pouze titěrnosti :o))

A jaké je  vaše nejsmolnější dílo?

jana


PS:Tak a teď budu nervózně očekávat verdikt od objednatelky. :o)

15 komentářů:

Marvael řekl(a)...

Janičko, úžasní i k nám by se kapsáře hodily, kdyby je objednavatelka nechtěla, tak se hlásím, ale to nehrozí takové vychtávky nikdo neumí:-)))
Všelijaké ty smolné okamžiky radši ani nezmiňovat (čekám kdy vyhoří barák, třeba kvůli tomu, že nevypnu tavnou pistol a ta si jede v klidu noc a den, už mi jedna bouchla před očima...), sabotéry mám taky :-)))

Jana řekl(a)...

Jani, je nádhernej...u mě byl nejsmolnější moment asi plnění sedáku polystyrenovými kuličkami...to sice zrovna není moc o šití...ale pytel praskl a tak minimálně 100 litrů jsem měla po kuchyni. A bylo to někdy hodně po půlnoci a na další minimálně dvě hodiny bylo o zábavu postaráno:-)

Lenka řekl(a)...

:o))) Jani, ne že by mě to Tvé "neštěstí" potěšilo, ale určitě mě pobavilo! :o)))A ty žáby - ty bych líbala až do zblbnutí! Teda až do proměny v prince...

Amelie řekl(a)...

Taky mě to pobavilo, promiň..kapsář je super.

Jolana řekl(a)...

Jani, je parádní!!! Moc se povedl a těch vychytávek... fakt krásný!

Katroš řekl(a)...

Jani krááása, kopec super nápadov, si šikulka úžasná ♥

Jahůdka řekl(a)...

Ale výsledek, i přes překážky, je úžasný, nádherná kombinace a zvířátka jako živá:-)

.sovička. řekl(a)...

Jani je úžasnej a velikost úctyhodná!
Taky mám doma sabotéra a protože máme období "já sama, já pomůžu" je většinou nejsmolnější dílo to, u kterého mi Ella pomáhá :) Rychlost šití je skoro nulová, půlka nastříhaných dílů se ztratí a objeví se další nastříhané díly o které jsem nestála a vzhledného výsledku se člověk těžko dobere :)

Jana Cingr řekl(a)...

Holčiny, moje, děkuju za ty komentáře a vtipné historky od vás. I já se bavila :o) teda, ne že bych ty katastrofy přála, to dělát ten pocit pospolitosti v našich matkošvadlenovských životech.

Mimoska řekl(a)...

Jani, kapsář je čmankózní. Obzvlášť žabkulky jsou senzační:o))). Každoprdně věřím, že to musela být fuška, ale výsledek stojí za to. Já si vzpomínám, když jsem šila svého úplně prvního tildího anděla. Vůbec jsem nevěděla jak na to. Bylo to totální fiasko;-D. Naštěstí při mě stála dobrá duše (spolužačka z gymplu) Eva Kolba a ta mi poradila co a jak. Člověk se má pořád co učit. Ten život je prostě úžasný!!! Páčko Míša

Anonymní řekl(a)...

Janinko, je boží, nádherný, cingrlatovský!Já si brzo nějakého drobka taky pořídím a to budeš mít o zakázky postaráno na dlouho dopředu (akorát Jirka o tom zatím neví...:-)), ty na co sáhneš, to je krása, barevná, živá, hravá krása...:-)
Zdravím, Deby:-)

Hanake řekl(a)...

Joo, tak pomocníka mám doma taky, takže si to dovedu představit:-)) Hlavně, že to dopadlo a moc krásně, zvlášť žabičky se mi líbí!

P. řekl(a)...

Janičko, fantazie, žabičky máš famozní :-). ¨
A povídej mi něco o větších projektech..právě finišuju 11 sukýnek pro všechny holčičky z Elenčiny třídy, dneska mě čeká navlékání 22 gumiček :-)))))))

Dadouch řekl(a)...

Jani, kapsář je naprosto úžasný a dokonalý. Jsi vážně neuvěřitelná a miluji Tvou práci....

Barborka řekl(a)...

Tebe sa nemože dielo nevydariť! Napriek všetkým možným sabotérom, máš jednoduchod dar "aj z ho.na upliecť bič" :) Tým sa nechcem nijak dotknúť Tvojej práce, všetko na čo siahneš, je odsúdené k úspechu!
Ja už možem šiť iba v čase spánku mojho malého sabotéra. Ak sa náhodou zjaví a ja mám rozložené veci na šitie, tak volám "zachráň sa, kto možeš!", resp. "zachráň, čo možeš!" :)))
A najviac idem do vývrtky, keď si vyžehlím nejakú látku, alebo top deky, rozložím to na podlahu a prcek príde a sadne si rovno do stredu. Ešte trochu pootočí zadoček a tým vytvorí na látke také dokrčené koleso ako slnko. A on to urobí vždy a zaručene, proste si myslí, že som to tam prestrela pre neho :-/