sobota 26. listopadu 2011

Betlém






Nejspíš je ještě brzy na stavění betlémů. Tedy - určitě je na to brzy. Ten náš jsme ovšem půjčovali na místní výstavu betlémů, takže ještě před začátkem adventu jsme ho s Kročaty oprášili, a došlo jako každý rok na výrobu nových figurek. Původně jsem si myslela, že když každý rok přibude pár postaviček, betlémek se úspěšně rozroste...(předloni jsme do betléma například pořídili miniaturky členů naší rodiny) ale zatím to je spíš tak, že každý rok musíme nahradit ty co nedožily konce roku předchozího...
Chápejte - v rodině, kde se už 8 let stále vyskytuje nějaké mimino či batole, ty ztráty prostě jsou......

Letos krom několika oveček, velblouda a kozy, kterým loni Toník ukousl hlavičky, přibyl ještě z Matýskových rukou pastýř (to by bylo, aby ty ovečky letos neuhlídali, když je jich zase o jednoho víc....).
A Mariánka přidělala ještě jednoho pejska, tedy - prý je to fenka... takže narok zřejmě budeme piplat štěňátka (???). No a na objednávku Majdy jsem splácala ještě jednoho zrzovlasého andělíčka.


Pokud toužíte mít doma vlastní origoš betlém, nechte se inspirovat, nakupte Fimo (modelovací hmota), vytáhněte váleček na nudle a s chutí do toho. Nic složitého, všechny postavičky vychází z kouliček, válečků a placiček.



 


Krásný advent vám všem.

j.

12 komentářů:

Ajka řekl(a)...

Originální betlém Jani, jste s dětmi šikulky !!

Lenka řekl(a)...

Jani - to nemá chybu! Moc se mi líbí, jak figurky dělají ti Tví prckové. Na tohle budou vzpomínat ..jednou...

andule řekl(a)...

Jani,paráda.Ty figurky jsou famozní.Májí krásné nosánky.:-)))

Katka řekl(a)...

Jani, máte nádherný betlém!!!! Fakt úžasný :-)))

zuska7 řekl(a)...

To je najkrajší domáci betlehém aký som kedy videla :-)

danku řekl(a)...

Je krásný!!! Taky přeji hezký advent...

Barborka řekl(a)...

Šikovné detičky... po kom to len majú? :D
Raz chcem takú rodinu, ako je tá Tvoja, strašne sa mi páči tá tvorivá atmosféra a pohoda, čo dýcha z fotiek!

P. řekl(a)...

Janičko, na co sáhneš, to je krásné, prostě tě miluju a basta!!!

Amelie řekl(a)...

To je náádhera, klobouk dolů. Překrásné!

vexa řekl(a)...

ty jseš kouzelnice! a to puntíkatý pozadí je taky kouzelný :-)

Monika řekl(a)...

Překrásný Betlém....to jsou tedy šikulky.....celá maminka....:-D

Calenndula řekl(a)...

ten betlém je překrásný! takové malinké pidižvíky bych teda nedokázala. taky se mi líbí ta trička a adventní kalendáře, ale dlouho jsem tu nebyla a ted jsem došla až sem, tak nechám koment tady.
naše děti budou mít pod stromečkem hádej co? pastelkovníky! já vím, jsem jako vždy se vším poslední, ale to neva. moc Ti děkuji za štědré sdílení geniálního nápadu. to není jen tak samo sebou. práci na nich si moc užívám, už mi zbývá jen aplikace a sešít a hotovo... chvíli jsem se kroutila nad Tvýma hvězdama, protože se mi moc líbí, ale to by bylo trapné, tak jsem šla do srdcí. to je tak častý motiv, že snad už je to jedno.
krásný advent, Jani!